• By Hero
  • 29 lipca, 2021

Jak wygląda sklep oparty na WooCommerce? Przybliżamy zalety tego rozwiązania.

Jak wygląda sklep oparty na WooCommerce? Przybliżamy zalety tego rozwiązania.

Jak wygląda sklep oparty na WooCommerce? Przybliżamy zalety tego rozwiązania. 1024 1024 Hero

Wraz z dynamicznym rozwojem handlu internetowego, coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie platformy e-commerce. Do wyboru są rozwiązania SaaS, na których należy wykupić abonament, platformy oparte na płatnej licencji oraz rozwiązania bezpłatne, dostępne na zasadzie open source. Przykładem tej ostatniej jest właśnie WooCommerce, która swoją popularność zawdzięcza głównie dużej liczbie użytkowników WordPress. Funkcjonalności takich platform można rozszerzać i modyfikować przy pomocy darmowych lub płatnych dodatków. Wyjaśniamy, czym jest WooCommerce i jakie są zalety tego rozwiązania.

Wtyczka do WordPress zamiast platformy e-commerce

Aby wyjaśnić funkcjonalność WooCommerce, najpierw należy zrozumieć, czym jest system, dla którego jest ona dedykowana. WordPress to jedno z najbardziej znanych na świecie rozwiązań typu CMS (skrót od content management system, czyli system zarządzania treścią). Jest jednym z najchętniej wykorzystywanych narzędzi do tworzenia strony internetowej i prowadzenia bloga. Według statystyk W3Techs na lipiec 2021, korzysta z niego ponad 40% stron internetowych, z czego ok. 1/5 używa wtyczki WooCommerce.

WordPress oferuje nie tylko dodawanie i modyfikowanie treści, grafik, fotografii i materiałów video. Umożliwia również wdrożenie działań SEO i optymalizacji strony pod wyszukiwarkę. Większość dodatkowych funkcjonalności tego typu dostępnych jest dzięki wtyczkom; jedną z nich jest właśnie WooCommerce.

WooCommerce – co to jest i jakie możliwości oferuje?

WooCommerce to wtyczka do WordPress – jednego z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią. To bezpłatne rozwiązanie przeznaczone dla potrzeb handlu internetowego. Plugin jest dostępny na otwartej licencji i obsługuje pełną polską wersję językową. Pozwoli w szybki i łatwy sposób stworzyć sklep online zintegrowany z firmową stroną internetową.

WooCommerce oferuje możliwość sprzedaży towarów w formie zarówno fizycznej, jak i wirtualnej. Oprócz podstawowych funkcji zarządzania sklepem internetowym, wtyczka oferuje daleko idącą personalizację ustawień, m.in. metod płatności i wysyłki. Dzięki WooCommerce możesz  administrować kontami klientów sklepu, a nawet kontrolować sumy należnych podatków. Plugin umożliwia również przekształcenie sklepu w platformę typu marketplace, B2B czy dropshippingową.

Dodatkowe wtyczki oferują integracje z polskimi dostawcami usług, m.in. kurierskich i pocztowych, operatorów płatności online, programami księgowymi czy sklepem na Allegro. Z wtyczką współpracuje kilka tysięcy szablonów graficznych. WooCommerce udostępnia też możliwość prowadzenia bloga firmowego.

Dla kogo WooCommerce jest dobrym rozwiązaniem?

WooCommerce to dobry wybór dla każdej osoby, która przy zakładaniu strony internetowej zdecydowała się na WordPress. Jako że plugin jest dedykowany specjalnie dla tego systemu, nie ma problemu z jego implementacją. Rozwiązanie to, ze względu na intuicyjną obsługę, polecane jest również osobom początkującym, które nie czują się pewnie w systemach zarządzania treścią i platformach e-commerce.

WooCommerce sprawdzi się też w przypadku małych i średnich sklepów, w tym tych dopiero rozpoczynających działalność; nie mogą one bowiem sobie jeszcze pozwolić na dedykowaną platformę e-commerce, zakup drogich licencji czy comiesięczny abonament. Funkcjonalności WooCommerce nie są nieograniczone i dla bardziej zaawansowanych biznesowych graczy mogą być niesatysfakcjonujące. W początkowym okresie rozwoju firmy, jeśli nie potrzebujesz wdrażać wielu nowych rozwiązań w krótkim czasie, mogą natomiast w zupełności wystarczyć.

Dlaczego WooCommerce? Główne zalety wtyczki

  • Łatwość obsługi

Wśród konkurencyjnych wtyczek dostępnych na zasadach licencji open source, WooCommerce wyróżnia prosta, intuicyjna obsługa, dzięki której możliwe jest łatwe i sprawne zarządzanie sklepem internetowym. Nawet nowicjusze w temacie nie będą mieć większych problemów z jej opanowaniem i poradzą sobie bez supportu technicznego.

  • Zaawansowana personalizacja

Kolejną zaletą, o której warto wspomnieć, jest różnorodność oferowanych przez WooCommerce opcji. Wtyczka umożliwia dostosowanie rozwiązań do rodzaju prowadzonej działalności, a także bezproblemową zmianę jej profilu. Ustawienia można w łatwy sposób zmieniać. Liczne rozszerzenia umożliwiają dalsze możliwości rozwoju w zależności od potrzeb i preferencji.

  • Niskie koszty

Część dodatkowych rozszerzeń jest płatna, jednak naprawdę sporo jest też darmowych dodatków. Jednym z najchętniej instalowanych jest Yoast, która pomoże zoptymalizować Twój sklep internetowy pod SEO. Darmowe wtyczki marketingowe pozwolą na promowanie sklepu. Spośród płatnych rozwiązań można wyróżnić integrację sposobów dostawy oraz płatności online.

Warto pamiętać, że nawet w wypadku zakupu płatnej funkcjonalności, koszty poniesione na wdrożenie e-commerce wciąż będą nieporównywalnie niższe, niż w przypadku platform licencjonowanych.

  • Support

Duża liczba użytkowników WordPress i WooCommerce przekłada się na dużą liczba specjalistów, którzy zaprojektują sklep i pomogą Ci w razie ewentualnych problemów. Liczne są również grupy wsparcia prowadzone przez samych użytkowników.

Zalety wdrożenia WooCommerce z perspektywy klienta sklepu

Klient może robić zakupy, korzystając z opcji szybkich płatności jak PayU czy DotPay, co znacząco wpływa na zadowolenie z procesu zakupowego. Aby dokonać jednorazowego zakupu, nie musi zakładać konta, co również ma duży wpływ na konwersję – w 2021 roku konsument oczekuje transakcji szybkiej i bezproblemowej. Sklep oparty na WooCommerce jest zabezpieczony certyfikatem SSL, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych i zwiększa zaufanie klientów sklepu.  Podsumowując, rozwiązaniem dedykowanym dla WordPress powinny zainteresować się osoby rozpoczynające swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego. Brak konieczności ponoszenia dużych wydatków, comiesięcznych opłat abonamentowych oraz łatwość instalacji i obsługi sprawia, że WooCommerce to dobry wybór na tym etapie rozwoju biznesu.

Leave a Reply

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      Contact Us

      We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.