Identyfikacja Wizualna Firmy

Identyfikacja wizualna często jest mylona z brandingiem. Niemniej jednak obydwa te zagadnienia łączą się ze sobą. Projektowanie identyfikacji wizualnej jest procesem strategicznym. Dzięki niemu ludzie mogą lepiej zrozumieć to co robisz, w jaki sposób i dlaczego. Sztuka visual identity tkwi w zagłębieniu się w historię marki. Polega na wydobyciu jej tożsamości i osobowości.

Dobry caliming to krótkie zdanie, w którym każde słowo jest na wagę złota. To połączenie konkretnej korzyści z misją Twojej marki. „Just do it!” firmy Nike czy „Life’s Good” LG znają chyba wszyscy. Tym, co wyróżnia dobrą nazwę i ciekawy slogan reklamowy dla firmy spośród setek innych, oklepanych haseł reklamowych jest jego proste, zrozumiałe przesłanie i konkretne informacje.

Nazwa i slogan

W marketingu złota zasada Pareto, która mówi o tym, że 20% skutecznych treści reklamowych gwarantuje nam 80% zysku sprzedażowego wciąż ma się całkiem dobrze. Przedsiębiorcy nieustannie wydają na reklamę krocie, a niejednokrotnie okazuje się, że zaplanowane działania reklamowe nie przynoszą oczekiwanych efektów. Zaczynasz zastanawiać się nad tym, czy produkt, który zaoferowałeś swoim klientom jest wystarczająco dobry? A może problemem wcale nie jest to, co chcesz sprzedać, a ton komunikacji marki i sposób, w jaki o niej mówisz? Być może zatrudniłeś świetnych specjalistów od marketingu i reklamy, którzy mają dyplom i nawet w środku nocy są w stanie wyrecytować podstawy marketingu wg Silvermana, ale nie mają zielonego pojęcia, jak maksymalnie uprościć przekaz, żeby klienci chcieli go słuchać. Sprawdź, jak w Hero Creative Agency tworzymy profesjonalny claiming i odpowiedni ton komunikacji dla Twojej marki!

Nazwa i slogan a ton komunikacji Twojej marki

To, co mówisz o swoim produkcie, jest nie mniej ważne niż sposób, w jaki to robisz. Przygotuj teraz coś do pisania i pomyśl, że właśnie próbujesz przygotować się do autoprezentacji. Spróbuj odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Jak chcesz, żeby Cię postrzegano? W jakich mediach chcesz „rozmawiać” ze swoimi klientami? Do kogo mówisz i jaki jest cel Twojej wypowiedzi?

Jesteś profesjonalistą, który na co dzień dba o każdy szczegół swoich wypowiedzi, mówisz oficjalnie i używasz wysublimowanego słownictwa? A może lubisz bawić się słowem, podchodzisz do życia z dystansem i często rozładowujesz atmosferę zabawnymi anegdotami? Ton komunikacji marki powinien być autentyczny i spójny z tym, jaki jesteś. Tylko w ten sposób zdobędziesz zaufanie swoich klientów, ponieważ to, co mówisz będzie spójne z Tobą i pozwoli Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji!

Zdaniem Donalda Millera, autora książki Model Story Brand największym wrogiem biznesu jest hałas, który wytwarzają wokół siebie firmy. Miller uważa, że chaotyczny, niespójny przekaz marek zabił więcej dobrych pomysłów marketingowych, niż podatki, sprawy sądowe, recesja i rosnące odsetki.

Nazwa i slogan a ton komunikacji Twojej marki

To, co mówisz o swoim produkcie, jest nie mniej ważne niż sposób, w jaki to robisz. Przygotuj teraz coś do pisania i pomyśl, że właśnie próbujesz przygotować się do autoprezentacji. Spróbuj odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Jak chcesz, żeby Cię postrzegano? W jakich mediach chcesz „rozmawiać” ze swoimi klientami? Do kogo mówisz i jaki jest cel Twojej wypowiedzi?

Jesteś profesjonalistą, który na co dzień dba o każdy szczegół swoich wypowiedzi, mówisz oficjalnie i używasz wysublimowanego słownictwa? A może lubisz bawić się słowem, podchodzisz do życia z dystansem i często rozładowujesz atmosferę zabawnymi anegdotami? Ton komunikacji marki powinien być autentyczny i spójny z tym, jaki jesteś. Tylko w ten sposób zdobędziesz zaufanie swoich klientów, ponieważ to, co mówisz będzie spójne z Tobą i pozwoli Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji!

Zdaniem Donalda Millera, autora książki Model Story Brand największym wrogiem biznesu jest hałas, który wytwarzają wokół siebie firmy. Miller uważa, że chaotyczny, niespójny przekaz marek zabił więcej dobrych pomysłów marketingowych, niż podatki, sprawy sądowe, recesja i rosnące odsetki.

Jak to wygląda w praktyce?

  • Porozmawiajmy o strategii Twojej firmy, poznajmy jej kontekst i otoczenie. Ustalmy: jakie produkty chcesz sprzedać swoim klientom? Czym wyróżniają się na tle konkurencji? Jakie wartości Twoja oferta może wnieść w życie klientów? Jak wygląda komunikacja Twojej konkurencji?
  • Przygotowujemy brief namingowy, tworząc charakter nazwy dla Twojej firmy.
  • Budujemy odpowiednią kreację i wybieramy kilka propozycji nazwy i sloganu. Chcesz nam pomóc? Może jest coś, co koniecznie chciałbyś umieścić w nazwie swojej marki i jest według Ciebie jej prawdziwą esencją, która musi się tam pojawić? Liczymy na Twoją kreatywność!
  • Weryfikacja, czyli kolejna istotna faza projektu, która pomoże nam zweryfikować unikalność nazwy i domeny.
  • Wybór nazwy. To Ty decydujesz, która wersja spodobała Ci się najbardziej i najlepiej wpisuje się w rytm Twojego biznesu!

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego prawie 80% okazji na skuteczną sprzedaż kończy się fiaskiem? Mnóstwo firm Im prostszy i bardziej przewidywalny będzie ten przekaz, tym szybciej przyswoi go Twój potencjalny klient! To, jaka jest Twoja marka decyduje o tym, jakich ludzi zgromadzisz wokół niej! Każdy kto odwiedza Twoją stronę internetową lub profil w social media może być na różnym etapie interakcji z firmą i produktem.

Nawet wtedy, gdy posiadasz bezapelacyjnie najlepszą ofertę na rynku, ale Twoja konkurencja ma bardziej przystępną formę i prostszy przekaz, pomimo towaru gorszej jakości- przegrasz walkę o klienta. Przygotujemy dla Twojej firmy jasny, merytoryczny, prosty do powtórzenia przekaz, który będzie spójny z tonem komunikacji Twojej marki

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      Contact Us

      We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.