Re-branding

Re- branding prawie jak re- fresh, czyli najwyższy czas na to, aby rzucić nowe światło na Twój biznes i nieco go odświeżyć!

Kiedy efekt odświeżenia wprowadzają wielkie brandy- mówią o nich wszyscy! Wiele osób słysząc o rebrandingu jest zdania, że celem tego procesu jest przede wszystkim zmiana logo czy też szaty graficznej danej marki.

Wprowadzając zmiany w firmie lub po prostu rozważając rebranding marki, nie możemy ograniczyć się do skoncentrowania swoich działań wyłącznie wokół elementów wizualnych. Ba! Do nich powinniśmy przejść na samym końcu.

Od czego w takim razie zacząć?

  1. Filozofia marki

Przywołaj w swojej głowie 2- 3 profile Twoich ulubionych marek, które obserwujesz na Instagramie lub Facebooku. Dlaczego zdecydowałeś się kliknąć przycisk „obserwuj” w ich profilu? Co sprawia, że ufasz właśnie tym firmom i ich produktom? Czy jesteś w stanie wymienić np. 5 rzeczy, które w jakiś sposób Was łączą? To wszystko, składa się na filozofię marki. Skuteczna strategia rebrandingu zaczyna się od wydobycia esencji, czyli tego, co robisz, jak robisz i dlaczego.

  1. Twój wyróżnik

Jeżeli umiejętnie połączysz swoją pasję, osobowość a całość wzbogacisz o proces twórczy, to uzyskasz swój własny wyróżnik, który w biznesie potrafi zdziałać cuda! Wierzymy, że Twoja głowa jest pełna niepowtarzalnych pomysłów- wykorzystajmy to w rebrandingu marki! Tworząc własny wyróżnik sprawiasz, że sposób, w jaki robisz konkretne rzeczy w swojej branży jest cechą charakterystyczną dla Twojego biznesu i pozwala Ci wspiąć się na szczyt. Wypisz teraz 3 najsilniejsze cechy swojej osobowości, pasje oraz proces twórczy i zastanów się nad tym, jak przenieść to do nowego świata Twojej marki!

  1. Content, który sprzedaje

To jeszcze nie czas na nowe logo? Cierpliwości! Jeżeli naprawdę chcesz zaprosić ludzi do świata swojej marki, rebranding to najlepszy moment, aby pokazać im jak to, co chcesz im zaoferować- może wpłynąć na ich codzienne życie. W Hero Creative Agency pomożemy Ci zaczarować odbiorców magią słów i zaangażować ich w życie Twojego biznesu! Spróbuj samodzielnie wypisać kilka zagadnień, które bezpośrednio wiążą się z tym, co robisz. Pamiętaj, że rzeczy, które dla Ciebie są oczywiste, wcale nie muszą takie być dla osób, które odwiedzają Twoją stronę internetową. Prowadzisz sklep z butami? Zaproponuj swoim czytelnikom 5 eleganckich stylizacji z czerwonymi szpilkami, które kupią w Twoim sklepie internetowym. Zajmujesz się wykonywaniem mebli na zamówienie? Przygotuj kilka propozycji aranżacji wnętrz w różnych stylach lub top 10 najlepszych wnętrzarskich dodatków. O wiele łatwiej jest korzystać z czegoś, co rozumiemy i wiemy, jak wykorzystać w praktyce, dlatego wartościowy content to przede wszystkim taki, który edukuje czytelnika!

  1. Nowa graficzna osobowość Twojego biznesu

Dopiero w tym momencie nadszedł najwyższy czas na rebranding logo i odświeżenie szaty graficznej marki. Niektórym zdarza się też pokusić o zmianę nazwy… tak jak zrobiła to rok temu np. marka Tous, na niecały miesiąc próbując dość nieudolnie zmienić się w Oriens Store. Cytując klasyka: „Cały misterny plan….”. Less is more- my proponujemy Ci ograniczyć się do niezbędnego minimum, jakim jest warstwa wizualna. Co ważne, wcale nie musisz rezygnować z dotychczasowej palety kolorów swojej firmy. Przygotujemy dla Ciebie nową, odświeżoną propozycję logo, Brand Key oraz Key Visual.

Jednym z zabawniejszych, ale niemniej efektownych przykładów, jeżeli chodzi o rebranding firmy była zmiana logotypu sieci sklepów marki Zara, która doczekała się w późniejszym czasie kilku zabawnych interpretacji.

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      Contact Us

      We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.