• By Hero
  • 16 sierpnia, 2021

Reklama wizualna w dzisiejszych czasach

Reklama wizualna w dzisiejszych czasach

Reklama wizualna w dzisiejszych czasach 1024 1024 Hero

Można byłoby pomyśleć, że w dzisiejszych czasach reklama wizualna typu ulotki czy też plakaty to przeżytek. Niektórzy przedsiębiorcy mogą być zdania takiego, że nie ma sensu drukować materiałów reklamowych skoro mają do dyspozycji internet, który dzisiaj odgrywa dużą rolę pod względem marketingu. Bardzo dużo firm decyduje się na pozycjonowanie stron, reklamy na stronach na Facebooku i tym podobne zabiegi. Prawda jest jednak taka, że reklama wizualna nadal jest bardzo dobrym sposobem na przyciągnięcie klientów do swojej firmy. Materiały reklamowe takie jak plakaty czy też billboardy przyciągają wzrok klientów. Jeżeli plakat jest umieszczony w dobrym miejscu to jest on widoczny na co dzień dla osób, które akurat tą drogą jadą do pracy. Dzięki temu ludzie zaczynają kojarzyć daną firmę, a to z kolei jest bardzo duża zaleta względem reklamy internetowej. Gdy widzimy reklamę firmy na jakiejś stronie facebookowej to prawdopodobnie wyskoczy ona nam raz na tablicy, a potem się zagubi z racji na natłok informacji w internecie. Bardzo dobrym rozwiązaniem jeżeli chodzi o reklamę wizualną są też ulotki reklamowe.

Ulotki reklamowe – u kogo się sprawdzą?

Ulotki reklamowe to dobry i sprawdzony sposób na zyskanie popularności w regionie. Z ulotek reklamowych korzystają nie tylko przedsiębiorcy chcący powiadomić ludzi o swoich usługach. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla nowych firm. Weźmy na przykład nowo otwartą restaurację na rynku. Aby taka restauracja zyskała pierwszych klientów to dobrym rozwiązaniem będzie zatrudnienie paru osób do roznoszenia ulotek z ofertą lokalu. Dzięki temu ludzie dowiedzą się, że w danym miejscu otwarto restaurację w której serwuje się dania określone w ulotce. Z ulotek korzystają też często organizatorzy różnego typu imprez i innych wydarzeń kulturowych.

Jest to również popularny zabieg przy różnego typu kampaniach politycznych. Ulotka, na pozór jest prostą rzeczą, jednak zaprojektowanie takiej ulotki jest bardziej skomplikowane niż się wydaje.

Tworzenie ulotki – na co zwrócić uwagę?

Dla niektórych osób ulotka jest prostym kawałkiem papieru z wydrukowanymi informacjami na temat danej firmy, czy też wydarzenia kulturowego. Projektowanie ulotki jest jednak czymś bardziej skomplikowanym. Osoba projektująca ulotkę musi zadbać nie tylko o ciekawy design, i ładne grafiki, lecz także o to, aby była ona czytelna i wygodna. Dużą rolę odgrywa kolorystyka. Kolory muszą być dobrze dobrane, nie mogą się zlewać z treścią. Tworzenie czegokolwiek wymaga od nas dobrego planu. W przypadku projektowania ulotek trzeba sobie w pierwszej kolejności zadać pytanie co ma się na ulotce znaleźć. Od tego bowiem zależy jeden z ważniejszych elementów ulotki, mianowicie jej rozmiar.

Rozmiary ulotki – Jakie wyróżniamy formaty?

Dobór formatu ulotki jest istotną sprawą. To jaki dobierzemy format zależy w dużej mierze od przeznaczenia naszej ulotki. Jeżeli ma być to ulotka do wspomnianej wcześniej nowo otwartej restauracji to można postawić na format A5 o wymiarach 148mm x 210mm. Będzie to bardzo optymalne rozwiązanie do zaprezentowania menu. Taka ulotka będzie poręczna i wygodna, a jeżeli zawierać będzie ona jakiś ciekawy rabat np. na darmową kawę to możemy mieć niemal pewność, że nie trafi ona do kosza na śmieci za rogiem. Formatów ulotek jest oczywiście wiele więcej. Innym często używanym formatem ulotek jest A3 (297mm x 420mm). Takie rozwiązanie świetnie się sprawdzi dla ulotek o większej ilości informacji.

Jeżeli szykujemy treści rozbudowane, które mają poinformować potencjalnego klienta o innowacyjnych rozwiązaniach danej firmy to można postawić na A3. Dobrze zaprojektowana, rozkładana ulotka A3 pomieści bardzo dużo tekstu jak również różnego rodzaju grafiki. Sprawia to, że A3 jest bardzo uniwersalnym formatem. Sprawdzi się niemal w każdej branży np. w ofertach biur podróży. Jeżeli zależy nam na małej i łatwej do schowania ulotce to dobrym pomysłem może być format A6 (105mm x 148mm). Są to ulotki, które świetnie sprawdzą się np. jako zaproszenia na dane wydarzenie. Można zawrzeć na nich również krótki opis. Podobnie sprawa się ma z ulotkami w formacie DL (99mm x 210mm). Są to ulotki o ładnym i smukłym wyglądzie, który sprawdzić może się np. w bankach, które chcą przedstawić klientom sezonową ofertę. Formatów ulotek jest oczywiście wiele, niektóre są dosyć niestandardowe jak chociażby ulotki kwadratowe o wymiarach np. 150mm x 150mm. Takie ulotki rzadziej się spotyka, jednak kwadratowy kształt sprawia, że ulotka staje się niecodzienna, a co za tym idzie – ciekawsza.

Druk ulotek – jednostronny czy dwustronny?

Ulotki możemy podzielić na jednostronne i dwustronne. Nie da się ukryć, że druk jednostronny jest bardziej ekonomiczny. Można wówczas wybrać podłoże o niższej gramaturze, jak również zaoszczędzić na samym procesie drukowania. Jeżeli jednak nasza ulotka wymaga więcej miejsca na tekst czy grafiki to nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać druk dwustronny. Jest to co prawda droższe rozwiązanie, ale za to ulotki dwustronne charakteryzują się bardzo dobrą jakością i trwałością.

Druk plakatów reklamowych

Reklama wizualna to jednak nie tylko ulotki. Bardzo dobrym rozwiązaniem na zwiększenie rozpoznawalności naszej firmy są plakaty reklamowe. Tutaj sprawa z formatami również jest istotna. Plakaty spotkać możemy w formatach A1 (594 x 841 mm) czy też A0 (840 x 1180 mm). Jeżeli interesuje nas naprawdę duży plakat to warto sprawdzić format XXL o wymiarach 1090 x 1530 mm. Podobnie jak w przypadku ulotek, format zależeć będzie od ilości treści i grafik. Trzeba też przemyśleć miejsce w którym plakat będzie wywieszony. Jeżeli mowa o słupie ogłoszeniowym to mniejszy format zupełnie wystarczy, jeżeli natomiast chcemy wywiesić plakat np. na witrynie sklepowej to warto sprawdzić wcześniej wspomniane formaty. Dodatkowymi parametrami na które powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu plakatu firmy są rzeczy takie jak technologia druku, jakość papieru czy też rodzaj zadruku. Plakaty tak samo jak ulotki można drukować dwustronnie.

Leave a Reply

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      Contact Us

      We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.